Ets a :: Inici > Projectes > La Biblioteca de la Lila

La Biblioteca de la Lila

Lilla

Actualment la nostra escola segueix el Pla Nacional de Lectura, impulsat pel Departament d’Ensenyament, per a tot l’alumnat de la nostra escola, amb la finalitat d’augmentar els hàbits lectors i millorar la capacitat de com­prendre textos com a garantia d’una plena partici­pació en la societat actual.

Així doncs, seguim impulsant un dels objectius claus del nostre projecte educatiu: potenciar la lectura sistemàtica del nostre alumnat en totes les àrees i llengües curriculars per tal d’augmentar la seva competència comunicativa lingüística i el desenvolupament del seu hàbit lector.

Per tal d’impulsar i fomentar aquest hàbit en el nostre alumnat,  portem a terme el projecte “d’Impuls a la lectura” (ILEC) des del curs escolar 2013-2014, perquè considerem que la competència lectora és la base de tots els aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

El projecte ILEC ha esdevingut un camí inicial d’organització dels tallers de lectura i programació dels 30 minuts diaris de lectura, padrins lectors, com també moltes altres activitats on es promou que l’alumnat: sàpiga llegir, llegeixi per gust i llegeixi per aprendre sempre emprant les fonts de coneixement i els recursos que ens proporciona la nostra biblioteca de centre: LA BIBLIOTECA DE LA LILA.

A la biblioteca de la Lila l’alumnat realitza activitats d’animació a la lectura, així com de formació d’usuaris.

Aquest espai de l’escola els obre les portes a, poder gaudir de noves lectures i a millorar la comprensió de textos adients a la seva edat. Així poc a poc els alumnes aconsegueixin ser més autònoms i prenen la  lectura com una eina bàsica d’aprenentatge, però ho fan gaudint, i sense adonar-se’n utilitzen la competència lectora com a estratègia de millora de la competència comunicativa lingüística.

Us animem a seguir les activitats que realitzem. Clica aquí!

Galeria d'imatges