Ets a :: Inici > Projectes > La reutilització a l'escola

Projecte mediambiental: La reutilització a l'escola

Dins els projectes mediambientals que duem a terme al centre, un dels més interessants és: “El projecte de reutilització a l’escola”.
Aquest projecte neix de la necessitat de conscienciar a tot l’alumnat i comunitat educativa de la importància del respecte al medi ambient.
Així doncs hem de saber que la reutilització és l'acció de tornar a utilitzar. Reutilitzar és donar nou ús a un bé o producte i a la nostra escola volem reutilitzar tot allò que posteriorment podem utilitzar i així poder contribuir a la reducció de material nou.
És per tot això que l’escola vol contribuir a la reducció de la producció de nous béns ja que aquests suposen un consum de recursos naturals i energia.
En una visió ecologista del món, la reutilizació és el segon pas en l'acció de disminució de residus, el primer és la reducció i el tercer, i últim pas, és reciclar.

RAONS PER QUÈ REUTILITZEM A L’ESCOLA

Perquè:

Reciclar costa diners. Una inversió en contenidors, mitjans de transport, fàbriques i empreses que reconverteixen el producte i altres mitjans de transport que ho retornen al mercat.

Reutilitzar és gratuït. No es tracta únicament d’una qüestió econòmica, sinó del fet “d’educar als nostres alumnes la idea de no generar tant material de rebuig” (una mitjana de 1,4kg per persona i dia).

Buscar una segona vida a aquelles coses que normalment llancem. Es tracta de construir un objecte nou a partir d’un altre en desús o de diversos materials rebutjats per tal d’utilitzar-los durant l’àrea d’educació artística: visual i plàstica. (Si per exemple guardem papers de regal ja no hem de comprar papers brillants, daurats o de molts colors per a les nostres creacions artístiques)

Aquí en podeu seguir les activitats